جشنواره عید تا عید تخفیف‌های محصولات یاس سل آغاز شد.مشاهده جشنواره

مشاهده دسته بندی بستن دسته بندی
امروز
چهارشنبه 17 آذر 1400
دسته بندی مطالب آموزشی
25 آبان 1400
26 بازدید
0 دیدگاه
امتیاز :
5.00 روش تدریس کاوشگری

در این پست از فروشگاه ساز رایان یاس سل، روش تدریس کاوشگری را برای شما قرار داده ایم. در پایین مراحل نوشتن طرح درس به روش کاوشگری را مشاهده می نمایید. و بعد از مطالعاه طرح درس های خود را به روش تدریس کاشگری بنویسید. در ادامه توضیحات روش تدریس کاوشگری را مشاهده می کنیئ (  آموزش نوشتن طرح درس به روش کاشگری ) #_روش_تدریس_کاوش_گری: ????????یکی از روشهای پر کاربرد در علوم کاوشگری است .که دانش آموز یاد می گیرد که به صورت مستقل عمل کند. هدف از این روش تدریس کسب مهارت لازم برای سوال کردن به صورت تعاملی با دیگران است که معلم و دانش آموز به راحتی بایکدیگر همکاری می کنند. ????????ما دانش آموز را در یک موقعیت چالش آفرین قرار داده و از او می خواهیم که سوالی که در ذهنش ایجاد شده را بنویسدوبه آن پاسخ احتمالی بدهد.   ????????معلم باید به عنوان هدایتگر شیوه های کاوشگری را به او یاد بدهد این الگو به تقویت خلاقیت، استقلال در یادگیری، تحمل ابهام و موقتی بودن دانش در دانش آموزان منجر می شود. ???????? نقش دانش از طریق پرسش، ساخت فرضیه، جمع آوری اطلاعات وآزمایشگری، فعالیت هایی برای رفع ابهام است. که باعث بروز قابلیت ها وتواناییهای جدید در دانش آموزان می شود. در کلاس های پر جمعیت می شود به صورت گروهی اجرا کنید. ✅برهم زدن تعادل ایجاد ابهام :برای مثال فیلم مربوط به آلودگی هوای شهر های بزرگ را نشان می دهیم. از دانش آموزان در هر گروه می خواهیم که سوالی که در ذهنشان ایجاد شده است را بنویسد در این زمینه با صبر و حوصله ذهن اورا هدایت می کنیم. ✅پرسشگری :این مرحله دانش آموز سوالاتی را می نویسد برای مثال : آیا افرایش جمعیت باعث آلودگی هوا است؟ آیا وجود کارخانه ها هوا را آلوده کرده است؟ آیا استفاده از خودرو های شخصی باعث آلودگی شده است؟ ✅فرضیه سازی:ابتدا از این که پرسش های ساخته شده دانش آموزان به درستی به فرضیه سازی کمک می کند. مطمئن شوید سپس در گروه ها بخواهید که سوالات یا فرضیه های خود را در برگه بنویسند سپس  سر گروه سوالات یا فرضیه ها را بخواند ،وشمابهترین را با پاسخ احتمالی که داده اند روی تابلو کلاس بنویسد. ✅آزمایشگری :در این مرحله باید درباره  درستی یا نادرستی فرضیه تصمیم گرفته شود. و دانش آموزان با بررسی مطالب کتاب درسی وجمع آوری اطلاعات از منابع دیگر به درستی یا نادرستی پاسخ خود پی ببرد. شاید لازم باشد که تا جلسه بعدی به آنها فرصت داد و منابع علمی معتبر معرفی کنید تا با جمع کردن اطلاعات و طبقه بندی آنها بتوانند به استنباط کلی درباره فرضیه برسند. ✅تحلیل :از دانش‌آموزان بخواهید آنچه انجام داده اند را توضیح دهند درواقع فرایند کاوشگری خود را شرح دهند. هدف اصلی در این مرحله،  آگاه شدن و تسلط به فرایند کاوشگری است نه محتوای مسئله طرح شده . من از این روش تدریس در کلاس علوم استفاده می کنم وباعث شده که کلاس شاد و پویایی داشته باشم ودانش آموزان هم از این که خود به آن دانش دست می یابند لذت ببرند. روش تدریس کاوشگری. آموزش نوشتن طرح درس به روش کاوشگری

(0.00)
روش تدریس کاوشگری
روش تدریس کاوشگری

در این پست از فروشگاه ساز رایان یاس سل، روش تدریس کاوشگری را برای شما قرار داده ایم. در پایین مراحل نوشتن طرح درس به روش کاوشگری را مشاهده می نمایید.

و بعد از مطالعاه طرح درس های خود را به روش تدریس کاشگری بنویسید.

در ادامه توضیحات روش تدریس کاوشگری را مشاهده می کنیئ (  آموزش نوشتن طرح درس به روش کاشگری )

#_روش_تدریس_کاوش_گری:


????????یکی از روشهای پر کاربرد در علوم کاوشگری است .که دانش آموز یاد می گیرد که به صورت مستقل عمل کند. هدف از این روش تدریس کسب مهارت لازم برای سوال کردن به صورت تعاملی با دیگران است که معلم و دانش آموز به راحتی بایکدیگر همکاری می کنند.

????????ما دانش آموز را در یک موقعیت چالش آفرین قرار داده و از او می خواهیم که سوالی که در ذهنش ایجاد شده را بنویسدوبه آن پاسخ احتمالی بدهد.

 

????????معلم باید به عنوان هدایتگر شیوه های کاوشگری را به او یاد بدهد این الگو به تقویت خلاقیت، استقلال در یادگیری، تحمل ابهام و موقتی بودن دانش در دانش آموزان منجر می شود.


???????? نقش دانش از طریق پرسش، ساخت فرضیه، جمع آوری اطلاعات وآزمایشگری، فعالیت هایی برای رفع ابهام است. که باعث بروز قابلیت ها وتواناییهای جدید در دانش آموزان می شود. در کلاس های پر جمعیت می شود به صورت گروهی اجرا کنید.


✅برهم زدن تعادل ایجاد ابهام :برای مثال فیلم مربوط به آلودگی هوای شهر های بزرگ را نشان می دهیم. از دانش آموزان در هر گروه می خواهیم که سوالی که در ذهنشان ایجاد شده است را بنویسد در این زمینه با صبر و حوصله ذهن اورا هدایت می کنیم.


✅پرسشگری :این مرحله دانش آموز سوالاتی را می نویسد برای مثال :
آیا افرایش جمعیت باعث آلودگی هوا است؟
آیا وجود کارخانه ها هوا را آلوده کرده است؟
آیا استفاده از خودرو های شخصی باعث آلودگی شده است؟


✅فرضیه سازی:ابتدا از این که پرسش های ساخته شده دانش آموزان به درستی به فرضیه سازی کمک می کند. مطمئن شوید سپس در گروه ها بخواهید که سوالات یا فرضیه های خود را در برگه بنویسند سپس  سر گروه سوالات یا فرضیه ها را بخواند ،وشمابهترین را با پاسخ احتمالی که داده اند روی تابلو کلاس بنویسد.


✅آزمایشگری :در این مرحله باید درباره  درستی یا نادرستی فرضیه تصمیم گرفته شود. و دانش آموزان با بررسی مطالب کتاب درسی وجمع آوری اطلاعات از منابع دیگر به درستی یا نادرستی پاسخ خود پی ببرد.
شاید لازم باشد که تا جلسه بعدی به آنها فرصت داد و منابع علمی معتبر معرفی کنید تا با جمع کردن اطلاعات و طبقه بندی آنها بتوانند به استنباط کلی درباره فرضیه برسند.


✅تحلیل :از دانش‌آموزان بخواهید آنچه انجام داده اند را توضیح دهند درواقع فرایند کاوشگری خود را شرح دهند. هدف اصلی در این مرحله،  آگاه شدن و تسلط به فرایند کاوشگری است نه محتوای مسئله طرح شده .


من از این روش تدریس در کلاس علوم استفاده می کنم وباعث شده که کلاس شاد و پویایی داشته باشم ودانش آموزان هم از این که خود به آن دانش دست می یابند لذت ببرند.

روش تدریس کاوشگری. آموزش نوشتن طرح درس به روش کاوشگری